Peugeot emotion days – Showroom na kolech (+videa)

Ke konci června jsme navštívili akci nazvanou Peugeot Emotion Days, pořádanou oficiálním zastoupením značky pro Českou republiku. Cílem akce je seznámit jak potenciální zákazníky, tak širokou veřejnost s aktuální nabídkou značky. Může se jí zúčastnit každý s platným řidičským průkazem, auta je možno registrovat předem přes webové stránky akce nebo až na místě. Je to celkem sympatická záležitost, když vezmu v potaz, že Peugeot a Citroen jsou snad jediné automobilky, která něco podobného v odpovídající velikosti pravidelně přináší. Máte tak možnost vyzkoušet část celé produkce automobilky, na výběr máte z mnoha motorizací, troufám si říct z těch nejprodávanějších a auta v plných výbavách. Alespoň máte možnost si vyzkoušet, co byste využili, a co je jen zbytečný rozmar. Na svezení s každým modelem byl půlhodinový limit, což je velmi krátký čas, než abyste auto doopravdy poznali, nicméně obrázek o daném voze si uděláte a s ochotným personálem není problém se domluvit na individuální trase, třeba na takové, kterou denně jezdíte do práce, samozřejmě v rámci oněch 30 minut. Měl jsem možnost poznat několik nejnovějších modelů a vytvořit si tak obraz o současném směřování značky a jejích kvalitách, Peugeot nezklamal, i když zdaleka ne vše jsem uznal dokonalým. Jak si jednotlivé modely vedly? Čtěte dál.

Peugeot 2008 – První v ČR

Asi hlavním lákadlem akce bylo modernizované SUV, podle mě spíše crossover, 2008, které bylo v ČR poprvé k vidění. Vyzkoušeli jsme nejsilnější motorizaci 1.2 PuteTech o výkonu 110 koní. Vzhledem ke spíše městskému zaměření vozu se přeplňovaná dvanáctistovka k autu hodí a dynamicky je více než vyhovující. Na poměry SUV se sedí relativně nízko, a i díky tomu je ve všech směrech dostatek místa, především nad hlavou. Interiér má všechny moderní prvky současných Peugeotů, tedy i‑Cockpit nebo budíky nad volantem s malým průměrem. Působí moderně a ergonomicky příjemně. I když byste podle hlavice řadící páky hádali spíše automat, jedná se o manuálně řazenou pětistupňovou převodovku s trochu delšími, ale přesným dráhami řazení. Stávalo se mi, že jsme špičkou boty zadrhával o plasty nad pedály a trochu mi to tak znepříjemňovalo jejich ovládání, ale to bude, předpokládám, otázka zvyku. Asistent pro jízdu v terénu jsme možnost vyzkoušet neměli, dobře odladěný podvozek ale ano. Stejně jako variabilitu a prostornost interiéru. Rozbité cesty našich krajin nejsou pro 2008 problém, nerovnosti nečekaně dobře odfiltruje a v zatáčce překvapí dobrou stabilitou a ochotou zatáčet.

Peugeot 208 – Mrštný jako štika

Dvě stě osmičku jsem vyzkoušel s tříválcem 1.2 PuteTech o výkonu 110 koní, tedy stejným motorem, jako v 2008. Je to ideální auto do města, má strmé řízení, takže je v městských ulicích potřebně obratné a dobře se s ním parkuje, z kabiny je dobrý výhled do všech stran. Testovaný kus mě překvapil dvou zónovou klimatizací, která se navíc neovládá přes display, ale samostatnými tlačítky. Interiér je velmi dobře zpracovaný a propracovaný, všimněte si třeba kontrastního prošívání opěrek ve dveřích nebo stylizovaných koberečků. Auto lze vybavit spoustou moderní elektroniky, kterou tady vyjmenovávat nebudu. Nejsilnější verze jedna dvojky s autem pěkně cvičí, turbo díra pod 2000 otáček je u malého turbomotoru snad samozřejmostí. Pak se ale rozjede a až do asi 5500 otáček vás čeká příjemná porce výkonu. Že je to tříválec neznalý člověk snad ani nepozná. Je dobře odhlučněný a vibrace od něj jsou minimální. Mnoho lidí má výtky ke zvuku tříválců, já však tento dojem nesdílím, naopak mi vzdáleně připomíná zvuk řadového šestiválce. Nevěříte? Natočili jsme pro vás video:

Peugeot 508 RXH – Cestování se stane odpočinkem

Trochu mě zamrzelo, když jsem zjistil, že se již nejedná o hybridní verzi s elektromotorem vzadu, ale o pofaceliftovou nehybridní verzi s 2.0 Blue HDI se 180 koňmi a automatickou převodovkou. Nemění to ale nic na tom, že mě RXH velmi mile překvapilo. Hodnocení vzhledu nechám na každém, pravdou je, že na zvednutém podvozku, velkých kolech a v bílé barvě s kontrastní panoramatickou střechou auto vypadá skvěle. Uvnitř se opakuje stejné barevné schéma, palubní deska je jednoduchá a přehledná a je prosta budíků umístěných nad volantem. Určitě bych doporučil příplatková sedadla, mají masážní funkci a jsou nastavitelné v mnoha směrech, včetně třeba prodloužitelného podsedáku. Ke komfortnímu naladění auta se vyloženě hodí, podrží ale i v zatáčkách. Autu je však lépe při klidném plynutí krajinou, kdy je jak motor, tak podvozek dobře odhlučněn a vy si můžete užívat pohodlí a klidu, které v kabině panuje. Podvozek je naladěn poměrně měkce, a i to mu s bravurou pomáhá zdolávat výtluky českých silnic. Převodovka řádí plynule a logicky, necuká, na pádla pod volantem ale reaguje laxně. RXH na mě udělalo dojem, a to i ve srovnání třeba s Passatem nebo jinými třídními konkurenty. Divím se, že jich na českých cestách nepotkáváme více.

Peugeot 3008 – Závan starých časů

Vzhledem k tomu, že se již nabízí nová generace, berme toto hodnocení spíše jako připomínku toho, jaká předchozí generace byla. Předně, starší datum vývoje šlo na voze znát, ať už se bavíme o velkém „kormidle“ s pomalým řízením nebo archaicky mohutným displejem navigace. Exteriér ale stále nepostrádal originalitu, při čelním pohledu mě napadají slova jako muflon, plejtvák s otevřenou tlamou pohlcující vodní plankton. Páté dveře jsou rozděleny na dvě části, to může být fajn při kempování na louce, při vykládání nákupu už bych měl jisté pochybnosti. 2.0 Blue HDI s autem pěkně zacvičí, pocit akcelerace ještě zvýrazňuje zvednutí přídě při plném plynu. Jízda je jinak komfortní a tady platí, že komfort nezestárne. 3008 byl takový zajímavý mix všeho a vlastně vyloženě něco špatného se na autě hledá těžko. Pokud hledáte svérázně zabalený komfort, předchozí 3008 by vás mohla oslovit.

Peugeot 308 GTi – Nakonec ochutnávka toho nejlepšího

Poslední půlhodinu jsem strávil za volantem GTíčka. Už při prvním kontaktu s vozem poznáte, že se jedná o něco mimořádného. Obrovské brzdové kotouče ve předu, dvou barevné lakování, dvě koncovky výfuku nebo krásná devatenáctipalcová kola. Uvnitř pocit výjimečnosti ještě zintenzivní skořepinová sedadla, která se podle mě opravdu povedla, nebo třeba černá stropnice, to vše napoví schopnosti vozu ještě před nastartováním. Oproti konkurenčním hot-hachům Peugeot pohání menší jedna šestka o výkonu 270 koní, při jízdě byste však menší objem nehádali, naopak má proti některým konkurenčním dvoulitrům navrch. Motor má příjemnou gradaci výkonu a ani výrazný turbo efekt se kupodivu nekoná. Ve městě se umí chovat jako beránek a není problém ho používat jako běžnou „nákupní tašku“. Když přepnete auto do Sportu a dáte plný plyn, z beránka se stane šelma. Vzhledem k výkonu oceníte samosvorný diferenciál, kdy můžete dát v prudší zatáčce plný plyn a místo protáčení vnitřního kola vás ní auto krásně protáhne za až neskutečné přilnavosti. Hudbu k tomu hraje sportovní výfuk, který si rád zaprská. Auto je i na rozbitých okreskách přijatelně komfortní a stabilní zároveň. Jediná situace, kdy trochu ztratíte kontrolu nad vozem jsou vyjeté koleje, to je ale podle mě dáno strmým převodem řízení a malým volantem. Za mě je to jeden z nejlepších hot-hachů současnosti a důstojný pokračovatel z rodu Peugeotů od Peugeot Sportu.

 

Kompletní fotogalerie:

1 komentář: „Peugeot emotion days – Showroom na kolech (+videa)

  • 21.11.2016 (14:17)
    Permalink

    rxháčko vypada hodne dobre, tak nabuseny jsem jeste u nas nevidel.Taky za ty prachy.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *