Ford Fiesta 1.3 Duratec – Zajímavý i po letech

Nová auta jsou stále lepší a lepší. Jsou výkonnější, tišší, úspornější, pohodlnější…, to ale automaticky neznamená, že by všechna starší byla zavrženíhodná (raritní a sportovní auta nepočítaje), samozřejmě i taková se najdou, je jich spousta, nicméně vůz, kterým jsme se svezli, Ford Fiesta je důkazem toho, že i starší auto může být v dnešních podmínkách zajímavé. Nebavíme se jen o zajímavosti pro automobilového nadšence, ale třeba i pro matku s dítětem používající auto jako nákupní tašku. Proč se nám Fiesta tolik líbila? Čtěte dál.

Design vozu je jednoduchý a funkční, zajímavé jsou rozšířené blatníky, faceliftovaná verze má výčnělky z předních světlometů a víte tak, kde přesně auto končí. Možná i tyhle výčnělky udělují Fiestě až roztomilé vzezření a celkově modernizovaný model vypadá dobře. Interiér odpovídá forďáckým trendům dané doby, i po letech tu byl přítomný zápach plastů, což by někoho mohlo obtěžovat, ale zvyknout se na to dá. Potěšilo mě zabudované autorádio, které sice nevynikalo úžasným zvukem ani velkým počtem reproduktorů, za to se dobře a jednoduše ovládalo a celkově bylo dobře sladěné. Místa tu není moc a lidé nad 190 cm už by mohli mít trochu problém se do Fiesty poskládat, je to dost možná dané trochu vyšší pozicí za volantem, nadruhou stranu to přispívá výhledu, za to prostor na zadních sedadlech je vzhledem ke třídě malých vozů příjemně dostačující. Posaz za volantem je navzdory zmíněnému velmi dobrý, volant má ideální průměr a sklon.

Právě ideální sladění ovládacích prvků a jednoduché, leč ne nezábavné řízení doplňuje velmi schopný podvozek. Během běžného používání o něm téměř nevíte, a i když je relativně tužší, není nepohodlný. Pokud budete chtít využít potenciál, často výkonově skromných, motorů, podvozek vám vyhoví. Fiesta má přesné komunikativní řízení a díky nízké hmotnosti je dlouho dotáčivá, nedotáčivost pak přichází nezákeřně a dá se s ní pracovat. Vše jde v tomto autě tak nějak samozřejmě a nezáludně, a to se podílí na jistotě při jeho ovládání. Kde Fiesta trochu znejistí, je dálnice, začíná chybět směrová stabilita, naopak výrazně přibývá hluku a spotřeby.

Testovaný kus byl vybaven motorem 1.3 Duratec, je to sice jednoduchý a celkem spolehlivý motor, zároveň také nevýrazný s velmi malým výkonem. Jeho 44 Kw po městě celkem stačilo, na okreskách už je třeba mu přišlápnout, samozřejmě na úkor spotřeby. S plnou obsazeností v dálničních rychlostech je pak přímo zoufalý. I když je to atmosférický motor, nemá znatelnou výkonovou špičku a do otáček se příliš nežene, možnosti podvozku jsou tak daleko za ním, agregáty s objemy 1.4 a 1.6 budou určitě lepší volbou, o dvoulitru v ST nemluvě.

Fiesta je jednoduché auto s velmi dobře odladěnou technikou, a přestože dnes můžete vozy naplnit výbavou, o které se nikomu v době vzniku Fiesty ani nesnilo, právě pečlivě sladěné komponenty z ní dělají i dnes, v dané třídě, velmi dobře použitelný stroj, dobré jízdní vlastnosti a skvělá ovladatelnost totiž nikdy neomrzí. Když se k tomu přidá, že vyloženě špatné na autě není nic, nemůže být výsledek dojmů ze svezení jiný, než pozitivní. Při výběru bych však dobře rozmýšlel volbu motoru, 1.4 a 1.6 budou nekompromisně lepší možností.

Technické parametry

Motor zážehový čtyřválec
Objem 1299 cm3
Výkon 60 hp (44 kW)/5000 rpm.
Toč. moment 99 Nm/2500 rpm
Převodovka Pětistupňová manuální
Max. rychlost 151 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 18,5 sec
Spotřeba paliva (kombinace) 5,9 l/100 km
Celková hmotnost 1120 kg
Rozměry (délka x šířka x výška) 3918 x 1685 x 1464
Rozvor 2486 mm
Objem nádrže 43 l
Objem zavazadelníku 284 l
Základní cena testované motorizace 315 000 Kč (2006)

Fotogalerie

1 komentář: „Ford Fiesta 1.3 Duratec – Zajímavý i po letech

  • 6.3.2017 (17:42)
    Permalink

    Meli jsme to s 1.6 a bylo to paradni auticko do mesta, skoda, ze muselo pryc

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *