BMW 5 G30 – Nová špička třídy?

V časech dávno minulých měla automobilka BMW v nabídce pouze řady 3, 5, a 7. Jak jednoduché, ty časy jsou ale dávno pryč a v současné době je díky všemožným derivátům a křížencům řad a modelů daleko víc, přes to všechno patří standardní řada 5 mezi stěžejní vozy značky a BMW představilo její novou generaci, tu vám nyní krátce představíme.

Po stránce designu šlo BMW konzervativní cestou a nová pětka je tak velmi umírněná a uhlazená, zároveň působí velmi sebejistě a v detailech moderně, je zde patrná jistá návaznost na řadu 7, více vám v tomto ohledu řekne přiložená fotogalerie,. Rozměrově narostla pětka ve všech ohledech, o 36 mm do délky, 6 mm do šířky a zanedbatelné 2 mm do výšky, rozvor je větší o 7 mm.

Přesuneme-li se do interiéru, nemůže nás zde překvapit volba prvotřídních materiálů a přítomnost nejmodernějších technologií, jako například ovládaní multimediálního systému gesty nebo třeba špičkový head-up display. Snad už samozřejmostí jsou prvky podporující autonomní jízdu,  zaujmout může Active Lane Keeping Assistant, Traffic Jam Assistant a po vzoru nového Mercedesu E také dálkové parkování.

Nejzajímavější jsou technické novinky, především pak u pohonných jednotek. Začněme od čtyřválců, nabízen bude přeplňovaný benzinový dvoulitr s označením 530i, ten na naftu bude mít označení 520d. Verze 540i bude vybavena přeplňovaným šestiválcem, stejně tak 530d. Navzdory pesimistickým předpovědím o zániku osmiválce v běžných, ne eMkových variantách, bude dostupná M550ix s 4,4 litrovým osmiválcem a se sportovním paketem. Hru na ekologii budou hrát motorizace 520d EfficientDynamics a hybrid 530e iPerformance se spotřebou 3,9 litrů, resp. 2 v případě plně nabitého hybridu. Právě až na tyto dva motory je možné všechny ostatní doplnit pohonem 4×4, osmistupňová samočinná převodovka bude vždy standardem. Akcelerační schopnosti novinky jsou, bez ohledu na motorizaci, vždy o něco lepší než doposud, překvapit může M550ix s hodnotou 4,0s z 0 na 100 km/h, tedy o 3 desetiny lepší, než současná M5.

Mnichovští inženýři pracovali i na vylepšení jízdních vlastností, důkazem toho je třeba příplatkový adaptivní podvozek s aktivními, elektricky ovládanými, stabilizátory nebo natáčení zadních kol, u řady 5 úplná novinka. Vzduchový podvozek, zdá se, zatím zůstává pouze a výhradně u řady 7.

Nová řada 5 se u nás začne prodávat 11. února, přičemž nejméně za ni zaplatíte přibližně 1200 000 Kč, to za verzi 520d. Za nejslabší benzín budete muset sáhnout nejméně po 1350 000 Kč, naopak zatím vrcholnou M550ix si BMW bude hodnotit na asi 2250 000 Kč. Jak už je u BMW, a německých značek vůbec, obvyklé, výsledná cena zásadně závisí na volbě příplatkové výbavy, která je i v tomto případě nepřeberná, třeba zásadní doplněk, systém X drive bude za (přibližně) 60 000 Kč a to se vzhledem ke konstrukční složitosti jeví jako dobrá nabídka.

 

 

 Fotogalerie

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *